Rummen och rommen lyfter Port Hotel till nya höjder

Port Hotel utsågs till Årets serviceföretag på Gilla Karlshamngalan 2021, vilket inte var så konstigt med tanke på hotellets dokumenterat höga kundnöjdhet bland gästerna.

-Det är alltid trevligt med ett erkännande, samtidigt som det ger legitimitet och stärker varumärket, säger ägaren Svenne Börjesson som bland annat gjort hotellet känt för sin stora Rombar – World Wide Rumbar.

När han tog över gamla Hotell Norreport och namnet ändrades till Port Hotel 2003 inleddes också en ny era. Målet var att uppnå högsta möjliga servicegrad och att den vägen bygga ett starkt varumärke.

När Svenne Börjesson nu läser kundomdömen om Port Hotel på olika bokningssidor har han all anledning att dra på smilbanden.

-Bland cirka 1 200 omdömen har vi snittbetyget 9,6 på en 10-gradig skala. Ofattbart bra!

Vad gör er så bra på service?

-Det finns en genuin servicekänsla i våra värderingar, att bry sig om gästen. Mycket handlar om förebyggande arbete kring hur vi ska möta kunden i olika situationer, hur vi ska arbeta med logistiken kring faciliteter och service för att det ska kännas behagligt. Och sedan är det viktigt att lyssna in synpunkter och verkligen åtgärda dem.

Evenemangsdelen, som omfattar både öppna evenemang i egen regi och förbeställda tillställningar av kund, har blivit en succé och många företag ger idag Port Hotell fria händer att göra trevliga event till företagsfesten, nätverkslunchen eller vad det nu kan vara. Det populäraste evenemanget är romprovning i den omtalade Rombaren som tillhandahåller cirka 400 romsorter! Den näst största rombaren i Skandinavien.

Hur ser det ut inför sommaren med bokningar?

-Under pandemiåren hade vi ett galet tryck när människor inte kunde åka utomlands. Trycket kommer nog att minska något i sommar men vi räknar ändå med fullt hotell i våra 20 rum och fem lägenheter.

Bland cirka 1 200 omdömen har vi snittbetyget 9,6 på en 10-gradig skala. Ofattbart bra!